In verband met het Corona virus zijn de feestelijke activiteiten voor Koningsdag afgelast. Het bestuur van de Oranjevereniging Nunspeet leeft mee met de mensen die een extra moeilijke tijd hebben omdat ze de afgelopen weken iemand hebben verloren of mensen in de omgeving hebben die ernstig ziek zijn.

Iedereen wordt opgeroepen op deze dag de vlag (liefst met wimpel) uit te steken. Voor de jarige Koning en voor elkaar. Om de saamhorigheid te benadrukken. Voor iedereen die zich inzet voor de samenleving. Ook hoopt de Oranjevereniging dat overal tussen 9.45 uur en 10.00 uur de kerkklokken geluid kunnen worden als teken van verbinding, verdriet en vreugde.

Om 10.00 begint de Nationale Aubade met het zingen van het Wilhelmus met medewerking van het Koninklijk Concertgebouworkest. Dit is te thuis te zien zijn op RTV Nunspeet via de kabel, website, app en facebook.

Direct daarna (+ 10.05 uur), zullen, in verbondenheid, Marceline Buurman namens Oranjevereniging Elspeet, Rinus Keijl namens Oranje- en IJsvereniging Vierhouten, Ruud van der Horst namens Buurtvereniging Hulshorst, Henry Stulen namens Oranjevereniging Nunspeet en tot slot burgemeester Van de Weerd van de Gemeente Nunspeet zich tot u richten via RTV Nunspeet.

Voor de kinderen is een knutselwedstrijd bedacht. Maak een mooie kroon, zet deze op en maak een originele foto. Stuur de foto van jou met jouw kroon naar oranjeverenigingnunspeet@gmail.com. Wij plaatsen deze op de website en zullen later de winnaars bekend maken. Vermeld ook even je leeftijd? Natuurlijk krijgen de winnaars een leuke prijs.