Achtergrond

In 1982 is er vanuit de College van Kerkrentmeesters (CvK) van de toen nog Gereformeerde Kerk aan de Driestweg een werkgroep opgericht, met als doel om het herstel van het dak van de kerk te gaan organiseren.  Dat het niet bij een eenmalige actie is gebleven bewijst de huidige regionale bekendheid van de Oranjemarkt. Gedurende het gehele jaar worden overtollig huisraad, huishoudelijke apparaten en metalen verzameld en opgeslagen in Het Perron. Op Koningsdag wordt een rommelmarkt op het terrein van de Driestwegkerk gehouden en de opbrengst verdeeld over zowel nationale als internationale goede doelen en de Protestantse Gemeente Nunspeet (PGN). Kleinschalige projecten genieten hierbij de voorkeur.

De Oranjemarkt zelf

Op donderdag 27 april 2023 wordt voor de 39e keer de Oranjemarkt gehouden.

Deze vindt plaats naast het kerkgebouw op de parkeerplaats aan de Kerkendriest in Nunspeet.

Van 08.30 tot 15.00 uur kan men bij een groot aantal kramen terecht voor: glas en aardewerk, elektra en varia, boeken, planten en stekken, kleding, grootmoederstijd, meubels, rad van avontuur, crea etc. Een scala aan van alles wat de Oranjemarkt elk jaar weer te bieden heeft. Ook voor de inwendige mens wordt gezorgd, door o.a. koffie, thee, frisdrank, snacks en oliebollen.

Goede doelen 2023 zijn:

• Muziekvereniging de Harmonie
  • Stichting Voedselhulp Nunspeet
  • Stichting Welzijn Nunspeet
  • Vrienden van Domari, Israël
  • Ruimte voor Chaltsch, Belarus
  • Stichting Gipsy Mission, Roemenië
  • Stichting Holland-Moldova, Moldavië
  • Stichting Constru Casa, Guatemala

De opbrengst van de markt is voor bovenstaande goede doelen.

U bent / jullie zijn allemaal van harte welkom om de 39e editie weer tot een succes te maken.