Het bestuur van de Oranjevereniging Nunspeet heeft afscheid genomen van een stukje inventaris. Zo mag de scheidende voorzitter Kees van de Streek wel genoemd worden na een dienstverband van maar liefst 43 jaar.

Het bestuur van de Oranjevereniging betreurt het vertrek van haar voorzitter maar respecteert zijn besluit om te stoppen als bestuurslid. Kees vindt het tijd voor nieuw elan. Tussen 1974 en 1981 was hij penningmeester en daarna ondervoorzitter. In 2000 werd Koninginnedag onder regie van voorzitter Kees van de Streek georganiseerd. Hij noemt 2001 als een dieptepunt op zijn lange loopbaan bij de Oranjevereniging. In dat jaar moest besloten worden om Koninginnedag niet door te laten gaan wegens de destijds uitgebroken veeziekte mond en klauwzeer. Als hoogtepunt noemt de scheidend voorzitter de feesten die, samen met de andere drie Oranjeverenigingen in de gemeente, ter gelegenheid van de bevrijding werden georganiseerd op de Stakenberg. Kees zag bij de organisatie van feesten, altijd als zijn ultieme doel, om veel mensen op de been te krijgen en het een feest voor iedereen te laten zijn. Het zijn van bestuurslid bij de Oranjevereniging is naar zijn mening nooit in eigen belang maar juist voor alle inwoners van Nunspeet. Tijdens de jaarvergadering van de Oranjevereniging in 1999 werd Kees overvallen door burgemeester De Kovel. Voor zijn verdienste bij de Oranjevereniging werd hij Koninklijke onderscheiden. In 2008 werd door burgemeester Van Hemmen aan “de Oranjeman” het gemeentelijk waarderingsteken uitgereikt voor zijn enorme inzet bij de Oranjevereniging.  Bij de laatste vergadering die Kees bijwoonde werd Kees nog even in het zonnetje gezet door de twee overgebleven bestuursleden Jacolien Ponsteen en Henry Stulen.

Kees van de Streek heeft Henry Stulen in 2015 gevraagd bestuurslid te worden om in te dribbelen als zijn beoogd opvolger. Henry was wegens veel politieke werkzaamheden op dat moment beperkt beschikbaar maar stapte toch in en heeft de smaak te pakken. Henry heeft intussen het voorzitterschap op zich genomen en ziet een mooie uitdaging in die taak. Jacolien en Henry gaan hun uiterste best doen om een goed programma neer te zetten op Koningsdag 2018. Ze geven aan dat dit niet mee zal vallen met slechts twee bestuursleden maar gaan ervoor. De Oranjevereniging heeft natuurlijk snel nieuwe bestuursleden nodig. De werkzaamheden beginnen met een enkele vergadering in de maand september. De frequentie loopt langzaam op richting Koningsdag in april maar ook dan nog niet elke week een vergadering. Op Koningsdag moet het bestuur natuurlijk de hele dag beschikbaar zijn. Dan gebeurt het! Het is vooral leuk geven Jacolien en Henry aan want anders zouden ze er zelf ook niet mee doorgaan. Wat is er nou leuker dan een feestje bouwen voor alle inwoners van Nunspeet en de regio? Wilt u, wil jij helpen en bestuurslid worden meld je dan aan via www.oranjeverenigingnunspeet.nl of bel 06-21930855.