Het bestuur van de Oranjevereniging Nunspeet kijkt terug op een grandioos Oranjefeest in Nunspeet.

Op vrijdagavond 26 april  begonnen we met A King’s Night Special met de Harmonie en depianoshow.nl, inmiddels alweer de 3e editie. De 2 vorige edities werden gehouden in Veluvine en trokken gemiddeld zo’n 150 bezoekers. Dit jaar kwamen er op het Marktplein wel meer dan 1.000 bezoekers. Een groot succes en een fantastische avond.

Zaterdag 27 april Koningsdag begon nat, vooral voor en tijdens de aubade regende het. Ondanks dat was het weer erg leuk met al die versierde kleuterwagens op het Marktplein en al die enthousiaste ouders en opa’s en oma’s. een traditie die we in ere moeten houden.

Na de aubade werd het droger en kwam er een stroom bezoekers op gang richting de kleedjesmarkt, de vrijmarkt en de oranjemarkt.

Net voor de middag opende Basic 2 het middag programma. Daarna volgden optredens van Idance, zeemanskoor Kop van ’t Ende, Kidz-DJ show en het Ik hou van Holland spel. Het middag programma werd afgesloten met DJ Bart Blue. Een gevarieerd programma, voor elk wat wils.

Let op: al onze activiteiten waren GRATIS te bezoeken. Als je daarover nadenkt heel bijzonder want tegenwoordig moet je voor elk evenement een kaartje kopen.

Vele duizenden bezoekers wisten afgelopen weekend de weg naar het Nunspeetse Marktplein en de directe omgeving te vinden. Daar zijn we enorm trots op!! We zijn, en worden nog steeds, overstelpt met complimenten, persoonlijk of via de sociale media, dat maakt ons nog trotser!!

Steeds kwam daarbij ook de vraag organiseren jullie volgend jaar weer zo’n mooi feest op de avond voor Koningsdag. De datum van zaterdagavond 25 april 2020 werd daarbij vele malen  genoemd.

Daar moeten we nog even over nadenken. Natuurlijk willen we dat weer graag organiseren, maar zo’n groot feest, zoals vrijdagavond, brengt heel veel kosten met zich mee. In de afgelopen jaren hebben we een spaarpotje opgebouwd, maar de bodem van het spaarpotje komt na dit jaar wel in zicht. Ondanks dat we gesteund worden door donateurs en sponsoren. Daarbij moeten we wel opmerken dat ons donateursbestand vergrijsd.

In de afgelopen 10 dagen zijn al onze berichten in de sociale media een kleine 20.000 keer bekeken. Als 10% daarvan besluit om donateur te worden voor € 5,00 per jaar gaan we jaarlijks zo’n feest organiseren.

Voor donateurs die voor € 15,00 of meer per jaar donateur worden hebben we een mooi welkomskado: een fel oranje dopper. We hebben er 100 aangeschaft en we hebben er momenteel nog 98 om weg te geven. Wie maakt ons los?

Bedenk je niet en geef je vandaag nog op als donateur via oranjeverenigingnunspeet@gmail.com en wij komen het inschrijfformulier en de dopper persoonlijk langsbrengen!!

Het bestuur van de Oranjevereniging Nunspeet

Henry Stulen (voorzitter)