KONINGSDAG 2024

Programma festiviteiten rondom Koningsdag 2024

Programma donderdag 18 april 2024
 18.00u. – 20.00u.  ORANJELOOP door het centrum van Nunspeet in ronden van 2 ½ km. Met start en finish op het Marktplein van Nunspeet. Speaker; Jan de Bekker.
  De afstanden zijn 2,5 km, 5 km en 10 km De inschrijfkosten zijn € 1,00 tot en met 15 jaar en € 3,00 vanaf 16 jaar en ouder.
18.00u.  INSCHRIJVEN in de winkel van hoofdsponsor INTERSPORT MEIJERS
19.00u.  START
20.00u.  PRIJSUITREIKING

Programma vrijdag 26 april 2024
18.45u-23.30u.  BLUESTIME AT KING’S NIGHT op het MARKTPLEIN. Begin de viering van Koningsdag op een feestelijke wijze! Genieten van geweldige bluesmuziek en een lekker drankje, dat is Bluestime at King’s Night. 18.45u-19.30u:   WOOD DOGS  uit Nunspeet; 20.00u-21.30u:  THE JUKE JOINTS  22.00u- 23.30u: VELDMAN VINTAGE PROJECT
Entree is GRATIS. Deze avond is mede mogelijk gemaakt door het VAN DEN BROEK LOHMANFONDS

Er wordt op toegezien dat er geen alcoholische drank wordt verstrekt aan personen onder de 18 jaar en/of aan hen die al in kennelijke staat verkeren. Doorgeven van drank aan personen onder de 18 jaar is niet toegestaan. Er kan gevraagd worden naar je legitimatie.

KONINGSDAG Programma zaterdag 27 april 2024
08.00u.     REVEILLE van de toren van de Dorpskerk door muzikanten van de Harmonie.
08.15u.  KLOKKEN luiden.
08.30u – 15.00u.   ORANJEMARKT met  verkoop bij opbod  en rad van avontuur. Eén en ander opgesteld rondom de Protestantse Gemeente Nunspeet op de parkeerplaats Kerkendriest.
09.10u.  OPSTELLEN VERSIERDE FIETSEN bij SEEWENDE  Alleen de kinderen mogen met hun versierde fietsen meedoen met de optocht. Ouders kunnen hun kind meelopen. Versierde bakfietsen met 1 of meerdere kinderen is wel toegestaan.
09.15u.  AANKOMST HARMONIE  bij  SEEWENDE.
09.30u.  VERTREK  HARMONIE en VERSIERDE FIETSEN naar het Marktplein voor de aubade: ROUTE: langs het Venster, r.a. Elburgerweg, l.a. Zeeweg, r.d. Marktstraat, r.d. Markt – EINDE.
10.00u – 10.20u.  AUBADE met medewerking van de plaatselijke Harmonie. Aan het einde van de aubade kunt u een glaasje oranjebitter komen drinken naast het podium, aangeboden door slijterij HEIJDA.
10.20u.  Na de aubade vertrekt de Harmonie en de versierde fietsen vanaf het Marktplein.
11.00u. – 17.00u.  KLEEDJESMARKTKinderen van de basisscholen mogen in het Dorpscentrum van Nunspeet hun spulletjes verkopen.  Basisschoolkinderen uit Nunspeet opgave via de school. Basisschoolkinderen buiten Nunspeet opgave via de website: www.oranjeverenigingnunspeet.nl tot 5 april 2024.
07.00u. – 17.00u.  VRIJMARKT voor particulieren in de Stationslaan (vanaf de Westerlaan) Driestweg (vanaf parkeerplaats tot de Stationslaan) en de Harderwijkerweg (vanaf De Stoof tot de Stationslaan). Plaatsnemen langs de weg en niet voor de winkels. Opgave is niet nodig.  U kunt op deze straten een eigen plek zoeken.  Niet verkochte spullen, dozen en afval, meenemen naar huis en niet achterlaten op de straat. Er mogen geen etenswaren verkocht worden.  Bedrijven en handelaren zijn niet welkom op deze vrijmarkt.

PROGRAMMA KINDEREN:
12.00u. – 18.00u.  SPRINGKUSSEN
12.00u. – 17.00u.  SCHMINKEN
13.00u. – 13.30u  KINDERSHOW op het podium.
12.00u. – 17.00u.  ENTERTAINER (BALLON, GLITTERTATTOO EN QUIZ)

PROGRAMMA OP HET MARKTPLEIN:
12.00u. – 12.30u.  HOLLANDSE DIVA’S
14.00u. – 14.30u.  ZEEMANSKOOR “DE KETELBINKEN” uit Kampen.
15.00u. – 15.30u.  DWEILORKEST “NOG EENTJE DAN” uit Nunspeet
15.30u. – 16.00u.  ZEEMANSKOOR “DE KETELBINKEN” uit Kampen.
16.00u. – 20.00u.  Optreden van de band ROYAL PIANO’S. In de pauze van 17.00u-17.30u de trekking van de VERLOTING door HENK VAN DEN BOS.

PROGRAMMA DOOR HET CENTRUM:
13.00u. – 13.30u.  HOLLANDSE DIVA’S
13.00u. – 17.00u.  KARIKATURIST op de hoek Dorpsstraat/ Bergakkerweg.
15.30u. – 17.00u.  DWEILORKEST “NOG EENTJE DAN” uit Nunspeet

Gedurende het programma is er de mogelijkheid tot het eten van een hapje en een drankje op de terrassen rondom het Marktplein en in het centrum van Nunspeet
Er wordt op toegezien dat er geen alcoholische drank wordt verstrekt aan personen onder de 18 jaar en/of aan hen die al in kennelijke staat verkeren. Doorgeven van drank aan personen onder de 18 jaar is niet toegestaan. Bij twijfel kan gevraagd worden naar je legitimatie.
  Het programma op Koningsdag wordt mogelijk gemaakt door hoofdsponsor DE GROTE SPRONG en de vele andere sponsoren.

Voor de bewoners van de verschillende Woonzorgcentra zal een activiteit georganiseerd worden.
14.00u.- 14.30u.  HOLLANDSE DIVA’S in WOONZORGCENTRUM SEEWENDE.
14.00u. – 14.30u.  OPTREDEN van een ACCORDEONIST in deITTMANNSHOF.
15.00u.- 15.30u.  HOLLANDSE DIVA’S in WOONZORGCENTRUM DE BUNTERHOEK.
15.00u.- 15.30u.  OPTREDEN van een ACCORDEONIST in het WELGELENHUIS.
16.00u.- 16.30u.  OPTREDEN van een ACCORDEONIST in DUIJVENSTAETE

Programma vrijdag 3 mei 2024
20.00u.-21.30u.  BEVRIJDINGSCONCERT in de Hervormde Dorpskerk in samenwerking met de VERENIGDE VELUWSE KOREN. Entree GRATIS.

Wij nodigen u graag uit om lid te worden van de Nunspeetse Oranjevereniging. Tijdens Koningsdag zal een kraam van de Oranjevereniging op het Marktplein staan. Door uw lidmaatschap ondersteunt u de activiteiten van onze vereniging.
  Kijk voor meer informatie op: www.oranjeverenigingnunspeet.nl

Nunspeet; Koningsdag; gezellig; aubade; versierde fietsen; Marktplein;  kleedjesmarkt; vrijmarkt; rommelmarkt; oranje; feest; Bluestime at King’s Night, , Oranjeloop; Veluwe; Oranjevereniging