CONCEPT Programma festiviteiten rondom Koningsdag 2019 versie 1.0 d.d. 01-03-2019

Programma vrijdag 26 april 2019
14.30-16.00u. Lezing en Diavoorstelling DE MIN VAN DE KONINGIN door Miny van der Zande in de BUNTERHOEK.
19.30-24.00u. A KING’S NIGHT SPECIAL op het MARKTPLEIN. Begin de viering van Koningsdag op een feestelijke wijze! Genieten van muziek, entertainment en een lekker drankje, dat is A King’s Night Special, georganiseerd door Harmonie Nunspeet en de Oranjevereniging Nunspeet. Net als voorgaande jaren wordt het orkest van de Harmonie omgeturnd tot een heuse bigband, met een strakke trompetsectie, slagwerk met een drive, swingende saxofoons en virtuoze klarinetten.

Dit jaar wordt het orkest weer ondersteund door muzikanten van de POPSCHOOL uit Harderwijk en na afloop zal de afterparty verzorgt worden door DE PIANOSHOW.NL. Entree is GRATIS.

Er wordt op toegezien dat er geen alcoholische drank wordt verstrekt aan personen onder de 18 jaar en/of aan hen die al in kennelijke staat verkeren. Doorgeven van drank aan personen onder de 18 jaar is niet toegestaan. Er kan gevraagd worden naar je legitimatie.

Programma Koningsdag zaterdag 27 april 2019
08.00u.   REVEILLE van de toren van de Dorpskerk door muzikanten van de Harmonie.
08.15u. KLOKKEN luiden.
08.30u – 15.00u. ORANJEMARKT met  verkoop bij opbod  en rad van avontuur. Eén en ander opgesteld rondom de Protestantse Gemeente Nunspeet op de parkeerplaats Kerkendriest.
09.00u. OPSTELLEN KLEUTERWAGENS op de Galvaniweg op industrie- terrein Lepelingen 2.
09.20u. KLEUTERWAGENS rijden via de Harderwijkerweg –  Elburgerweg, rotonde Molijnlaan naar SEEWENDE.
09.20u. AANKOMST HARMONIE en KLEUTERWAGENS bij SEEWENDE.
09.30u. VERTREK  HARMONIE en VERSIERDE KLEUTERWAGENS naar het Marktplein voor de aubade: ROUTE: langs het Venster, l.a. Elburgerweg, r.a. Molijnlaan, r.a. Laan (Bunterhoek Park 40-45) langs Ittmanshof en Clockenslag, r.a. Brinkersweg, l.a. Marktstraat, r.d. Markt – EINDE.

10.00u – 10.35u. AUBADE met medewerking van de plaatselijke Harmonie. Aan het einde van de aubade kunt u een glaasje oranjebitter komen drinken naast het podium, aangeboden door slijterij HEIJDA.
10.35u. Na de aubade vertrekt de Harmonie en de kleuterwagens. Route: r.a. Ds. de Bouterlaan – l.a. Laan (tot Harmoniegebouw), daarna gaan de wagens op eigen gelegenheid naar de scholen.
  De optocht is mede mogelijk gemaakt door  KATTENBERG VERHUIZINGEN, VAN DE PUT TRANSPORT, BOUWHEER ZEEWOLDE, BMN NUNSPEET en JAN KUIPERS en de medewerkende scholen en ouders.
11.00u – 17.00u. KLEEDJESMARKT en het STRAATARTIESTENFESTIVAL:

Kinderen van de basisscholen mogen in het Dorpscentrum van Nunspeet hun spulletjes verkopen. Ook mogen ze aan het publiek laten zien wat ze kunnen; muziek maken, jongleren, dansen, goochelen enz.

Basisschoolkinderen uit Nunspeet opgave via de school. Basisschoolkinderen buiten Nunspeet opgave via de website: www.oranjeverenigingnunspeet.nl

07.00u – 17.00u. VRIJMARKT voor particulieren in de Stationslaan (vanaf de Westerlaan), de Harderwijkerweg (vanaf De Stoof) en de Driestweg tot aan de kerk en de parkeerplaats van de Driestweg. Opgave is niet nodig. U kunt op deze straten een eigen plek zoeken.

Er mogen geen etenswaren verkocht worden.

Bedrijven en handelaren zijn niet welkom op deze vrijmarkt.

Kijk hier voor de spelregels van de VRIJMARKT, ORANJEMARKT en KLEEDJESMARKT.

MIDDAGPROGRAMMA
11.30u – 12.30u. BASIC 2 live optreden
12.30u – 13.30u. Optreden van het dansschool IDANCE uit NUNSPEET.
13.30u – 14.00u. KINDERDISCO
14.00u – 14.30u. Zeemanskoor KOP VAN ’T ENDE uit ELBURG
14.30u – 15.00u. IK HOU VAN HOLLAND SPEL
15.00u – 15.30u. KINDERDISCO
15.30u – 16.00u. Zeemanskoor KOP VAN ’T ENDE uit ELBURG
16.00u – 16.30u. IK HOU VAN HOLLAND SPEL
16.30u – 19.00u. KNALFEEST

Gedurende het programma is er de mogelijkheid tot het eten van een hapje en een drankje op de terrassen rondom het Marktplein.

Er wordt op toegezien dat er geen alcoholische drank wordt verstrekt aan personen onder de 18 jaar en/of aan hen die al in kennelijke staat verkeren. Doorgeven van drank aan personen onder de 18 jaar is niet toegestaan. Bij twijfel kan gevraagd worden naar je legitimatie.

14.15u.- 15.00u. PROGRAMMA SEEWENDE. Voor de bewoners van verzorgingshuis Seewende zal  het HARMONICADUO ANNIE EN MARIE een optreden verzorgen.
15.15u.- 16.00u. PROGRAMMA ITTMANNSHOF. Optreden van het HARMONICADUO ANNIE EN MARIE.
16.15u- 17.00 u PROGRAMMA HET WELGELEGENHUIS. Optreden van het HARMONICADUO ANNIE EN MARIE.
  Het programma wordt verder mogelijk gemaakt door; JOHAN ROVERS, IJSCAFÉ, BANKA NUNSPEET en RESTAURANT DE KEILER.

Programma donderdag 2 mei 2019

18.00u. – 20.00u.

ORANJELOOP door het centrum van Nunspeet in ronden van 2 ½ km. Met start en finish op het Marktplein van Nunspeet. Speaker; Jan de Bekker.
  De afstanden zijn 2,5 km, 5 km en 10 km

De inschrijfkosten zijn € 1,00 tot en met 15 jaar en € 2,00 vanaf 16 jaar en ouder.

18.00u INSCHRIJVEN voor INTERSPORT MEIJERS
19.00u START
20.00u PRIJSUITREIKING.
  De ORANJELOOP is mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsor INTERSPORT MEIJERS en door de volgende bedrijven; CHESS ITC, VAN DER HORST AANHANGWAGENS V.O.F, VAN DER MEIJDEN FYSIOTHERAPIE HAMU AUTOMATERIALEN EN MAXI PROMO.
  Programma zaterdag 4 mei 2019
18.45u. Park 40-45 (Laan) toespraak burgemeester van de Weerd, gedicht door een basisschoolleerling en een kranslegging door college van B&W en de Oranjevereniging Nunspeet.
19.00u. Start stille tocht.
19.10u. Kranslegging bij Canadees Monument (Laan).
19.15u. Vervolg stille tocht naar begraafplaats Eperweg.
19.58u. Signaal Taptoe wordt gespeeld.
20.00u. Twee minuten stilte, waarna het Wilhelmus wordt gespeeld gevolgd door kranslegging.

Wij nodigen u graag uit om lid te worden van de Nunspeetse Oranjevereniging. Door uw lidmaatschap ondersteunt u de activiteiten van onze vereniging.
  Kijk voor meer informatie op: www.oranjeverenigingnunspeet.nl

Nunspeet; Koningsdag; gezellig; aubade; kleuterwagens; Marktplein;  kleedjesmarkt; vrijmarkt; rommelmarkt; oranje; feest; King’sNight, Oranjeloop; Veluwe; Oranjevereniging

Comments are closed.