In 1982 is er vanuit de College van Kerkrentmeesters (CvK) van de toen nog Gereformeerde Kerk aan de Driestweg een werkgroep opgericht, met als doel om het herstel van het dak van de kerk te gaan organiseren.

Dat het niet bij een eenmalige actie is gebleven bewijst de huidige regionale bekendheid van de Oranjemarkt.

Gedurende het gehele jaar worden overtollig huisraad, huishoudelijke apparaten en metalen verzameld en opgeslagen in Het Perron. Op Koningsdag wordt een rommelmarkt op het terrein van de Driestwegkerk gehouden en de opbrengst verdeeld over zowel nationale als internationale goede doelen en de Protestantse Gemeente Nunspeet (PGN).

Kleinschalige projecten genieten hierbij de voorkeur.

Op vrijdag 27 april 2018 wordt voor de 36e keer in successie De Oranjemarkt gehouden, naast het kerkgebouw op de parkeerplaats aan de Kerkendriest te Nunspeet.

Van 08.30 tot 15.00 uur kan men er bij een 40 tal kramen terecht voor een scala aan

van alles wat de Oranjemarkt normaliter te bieden heeft zoals: glas en aardewerk, boeken,planten en stekken, kleding, grootmoedertijd goederen, meubels, oliebollen, meubelplein, rad van avontuur, crea etc.  Ook koffie, thee en frisdrank is voorradig.

Goede doelen 2018 betreft:

Stichting ALEH (opgaan) Israël

Tienergroep Eljada Nunspeet

Labyrint fietsplan Philadelphia Nunspeet

Stichting Transport4Transport  Malawi

Stichting opbouw Senegal

Stichting San Lucas-Nederland (Peru)

Tovertafel voor de Bunterhoek

Stichting voedselhulp Nunspeet