De kleuters kijken er lang naar uit en de ouders zijn er wekenlang mee bezig: de optocht van de versierde vrachtwagens door Nunspeet met als eind bestemming de aubade op het marktplein.

Thema’s dit jaar zijn: Jungle, Prinsen en Prinsessen, Vera de Muis, Noord- en Zuidpool en Circus.

De route zal dit jaar anders zijn dan voorgaande jaren.

Om 9.20 uur zal de Harmonie en de versierde wagens zich verzamelen bij Seewende.

Om 9.30 uur vertrekt Harmonie en wagens richting Markt (langs het Venster, l.a. Elburgerweg, r.a. Molijnlaan, r.a. Laan ( Bunterhoek Park 40-45) langs Itmannshof en Clockenslag, r.a. Brinkersweg, l.a. Marktstraat, r.d. Markt.

Decennia lang is dit evenement een vast item op Koningsdag in Nunspeet. Het bestuur van de Oranjevereniging is heel blij dat dit evenement nog steeds op het programma staat en dat door de enthousiaste medewerking van de ouders het mogelijk is. Ouders bedankt!

Ook zijn we heel blij dat wij al jaren kunnen rekenen op de verschillende bedrijven uit de Gemeente Nunspeet; hetzij voor onderdak voor het versieren van de wagens of het beschikbaar stellen van de vrachtwagens met chauffeurs. Dus daarom bedanken wij in het bijzonder: Jan Kuipers, BMN De Veluwe, Gert en Henk Kattenberg van Kattenberg Verhuizingen en Gerrit van de Put van Van de Put Transport en Joel Scholtens van Bouwheer Zeewolde.