De Oranjevereniging Nunspeet organiseert al 115 jaar verschillende activiteiten die over het algemeen als succesvol worden ervaren. Met een gedeeltelijk nieuw bestuur is het conceptprogramma voor 2024 al klaar.

Voor de bezoekers of deelnemers is het genieten van de Oranjeloop, Kingsnight en natuurlijk Koningsdag. Twee bestuursleden besloten om te stoppen na jaren veel werk hebben verzet. Gelukkig zijn er twee nieuwe bestuursleden enthousiast ingestapt en ziet de toekomst er goed uit. Dit jaar heeft het bestuur welkome ondersteuning van Anushka en Ellemieke. Dit zijn leerlingen van het Nuborgh College Veluvine die hun maatschappelijke stage zo voldoen.

De vereniging is nog op zoek naar vrijwilligers die tijdens of rond de activiteiten even tijd hebben om bij te springen. Dit kan een half uurtje zijn of misschien wel langer. De evenementen kosten natuurlijk het nodige geld. Daarvoor zijn sponsors en donateurs ook keihard nodig.

In 2024 is de Oranjeloop, met start en finish op het Marktplein in Nunspeet, gepland op 18 april om 19.00 uur. Nunspeet is gewend aan het feit dat op de avond voorafgaand aan Koningsdag de Kingsnight wordt georganiseerd. Dat blijft zo in 2024 maar in een andere vorm. Harmonie Nunspeet heeft aangegeven mee te doen om het jaar. In 2024 dus een jaartje niet. Als snel werd de samenwerking gezocht met de organisatie van Bluestime Nunspeet. Dus op 26 april vanaf ongeveer 18.00 uur start Bluestime at Kingsnight. Er zijn al goede bands geboekt! Koningsdag is als vanouds maar we missen natuurlijk de versierde wagens wel weer. Vorig jaar wijzigde de verzekering kort voor Koningsdag de voorwaarden waardoor veel kleuters teleurgesteld moesten worden. Het alternatief met versierde fietsen was een groot succes en zal ook in 2024 plaatsvinden.

Mocht u als lezer zich willen aanmelden als vrijwilliger, donateur, sponsor of andere informatie willen dan kunt u terecht op www.oranjeverenigingnunspeet.nl

Foto: Jan Oosterhof