Afgelopen weekend werd het bestuur van de Oranjevereniging Nunspeet opgeschrikt door het overlijden, op 97-jarige leeftijd, van ere-lid Bertus Bijvank.

Bertus Bijvank was het ere-lid met de meeste dienstjaren. In de bijna veertig jaar bestuurslidmaatschap is Bertus de stuwende motor geweest voor de Oranjevereniging Nunspeet.

Met veel liefde en enthousiasme kon hij nog steeds vertellen over de door hem georganiseerde evenementen. Optochten, taptoes, kinderspelen, het is zo maar een greep uit zijn omvangrijk repertoire. Ook het bezoek met het gehele bestuur aan het befaamde defilé op Paleis Soestdijk hebben op hem destijds een grote indruk op hem gemaakt.

Mede dankzij zijn verdiensten voor de Oranjevereniging heeft ook hij een Koninklijke Onderscheiding mogen ontvangen, die hij steeds met veel trots droeg.

Het bestuur van de Oranjevereniging Nunspeet wenst zijn kinderen en kleinkinderen veel sterkte toe voor dit grote verlies.

Op de foto: Bertus Bijvank nipt van een oranjebittertje tijdens Koningsdag 2014