Maandag 15 augustus was het 60 jaar geleden dat Gerry en Dries van Klompenburg elkaar het ja-woord gaven in het gemeentehuis in Ermelo. Dat hebben ze met hun vier kinderen, vijf kleinkinderen en drie achterkleinkinderen gevierd samen met veel familie en vrienden.

Woensdagmiddag werd het echtpaar namens de gemeente gefeliciteerd door loco- burgemeester Gert van den Berg. Dries en Gerry van Klompenburg zijn beide lid in de Orde van Oranje Nassau wegens hun vele verdiensten voor de gemeenschap.

fam. van Klompenburg

Naast zijn werk, eerst voor de VVM, nu Nestlé en later als hoofd productie bij de California fabrieken in Harderwijk, was Dries als vrijwilliger op vele fronten actief. Hij was betrokken bij de oprichting van de vv Hulshorst en is nog het enige in leven zijnde erelid. Vele jaren was hij daar bestuurslid en voorzitter. Jarenlang was hij ook voorzitter van de Oranjevereniging in Nunspeet.

Dries: “Eén van de hoogtepunten was wel om vanuit de Oranjevereniging het afscheid van burgemeester Smit en de komst van burgemeester de Kovel te mogen organiseren. Maar ook de bezigheden rondom 4 en 5 mei hebben mij altijd aangesproken. In dat kader bezochten we ook Buchenwald en Normandië. Dat maakte veel indruk.”

Gerry is naast moeder en later oma zijn 45 jaar lang actief geweest voor het Rode Kruis en ging vele jaren mee met de Henri Dunant.

Dries: ”Al dit werk heeft ons veel vrienden opgeleverd”.

De gehouden receptie werd dan ook zeer druk bezocht. Samen genieten ze van het huis en de tuin aan de Beukenlaan in Nunspeet. Het is één van de mooiste plekken op de Veluwe.

Bron: RTV Nunspeet