“De Nunspeetse Heideloop is echt de mooiste nog niet door het grote publiek ontdekte heideloop van Nederland! En wat mij betreft mag dat zo blijven.”

Bovenstaande reactie was te lezen op de blog van een hardloper die mee deed aan de Nunspeetse heideloop. Een loopevent wat in 2015 alweer voor de 7e keer georganiseerd gaat worden op 22 augustus door de vereniging Gemeentebelang. Een mooie traditie die gegroeid is.

De voorbereidingen zijn in volle gang en de voorinschrijving is ook geactiveerd, men kan zich opgeven voor drie hardloopafstanden te weten de 5, 10 en 15 km maar ook voor 3 wandelafstanden te weten 10,15 en 25 km die natuurlijk ook voor Nordic Walking geschikt zijn. Zie daarvoor onze site: www.nunspeetseheideloop.nl

De routes gaan over onze mooie heide en door onze schitterende bossen. Volop genieten van de bloeiende heide in onze mooie gemeente. De geheel vernieuwde Stakenberg is ons start en finishterrein.

Ook dit jaar hebben wij weer een goed doel uitgekozen waar wij een gedeelte van de opbrengst aan schenken. Voor 2015 is dit de Oranjevereniging uit Nunspeet.

De Oranjevereniging Nunspeet bestaat al sinds 1908.

Jaarlijks organiseert het bestuur allerlei activiteiten op en rondom Koningsdag (en vroeger Koninginnedag). Alle activiteiten zijn vrij toegankelijk en het bestuur is er trots op dat ze er in slagen om jaarlijks een heel gevarieerd programma aan te bieden. Een gevarieerd programma kost natuurlijk geld.

De Oranjevereniging heeft donateurs die jaarlijks een financiële bijdrage leveren, daarnaast wordt de Oranjevereniging gesteund door een aantal trouwe sponsoren.

Een bijdrage vanuit een deel van de opbrengsten van de Heideloop is natuurlijk van harte welkom en zal zeker goed besteed worden! Neem ook eens een kijkje op onze website: www.oranjeverenigingnunspeet.nl

heideloop